۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۸۵۶۹۳

یادداشت|نقش انگلیس در به وجود آمدن رژیم صهیونیستی

یادداشت|نقش انگلیس در به وجود آمدن رژیم صهیونیستی
در واقع اگر حمایت‌های بریتانیا به صهیونیست‌ها نبود، الان شاهد رژیمی به نام اسرائیل نبودیم که به راحتی تمامیت ارضی کشوری مسلمان را نقض و سرزمین آن را اشغال کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انگلیس یا بریتانیا: مجموعه مستعمرات، سرزمین ها و متعلقات و مناطق تحت حکومت سلطنتی انگلیس را بریتانیا می گویند. انگلستان تقریباً در ۵ قاره جهان صاحب خشکی های بزرگی بوده و هست. به راستی این وسعت عظیم سرزمینی و آبی چگونه به دست آمده است؟ جز با استعمار و جنایت؟

این استعمار و استثمار از جانب انگلوساکسون ها تا جایی پیش رفت که در سال ۱۹۲۲ جمعیت مناطق تحت سلطه انگلیس به بیش از ۴۵۰ میلیون نفر و وسعت مناطق محروم آن به بیش از ۳۳ میلیون کیلومتر مربع رسید.

سرزمین ها و کشورهای تحت فرمان انگلیسی‌ها در تمام دنیا پراکنده بودند تا جایی که گفته می شد خورشید در امپراتوری بریتانیا هرگز غروب نمی کند. قطعاً در دایره عظیم استعماری انگلیسی‌ها در کل جهان، کشورها و ملل مسلمان نیز تحت سلطه آنان قرار داشته اند، کشورهایی مثل عراق اردن سوریه مصر و عمان و یمن.

نقش استعماری انگلیس در کشورهای مسلمان و حمایت از به وجود آمدن اسراییل

انگلیسی‌ها تا جایی که می توانستند کشورهای جهان را تحت سلطه استعماری خود می بردند و هر کجا که توان این کار را نداشتند به سراغ استثمار کشورهای دنیا می رفتند. در ده سال اخیر اعتراضات مدنی در برخی کشورهای مسلمان علیه حاکمان دست‌نشانده آنان به راه افتاد که با وجود یکپارچگی و انسجام میان مردم این کشورها این اعتراضات پتانسیل آن را داشت که به انقلاب های اسلامی در هر کدام از این سرزمین ها تبدیل شود، اما طبق معمول انگلیسی ها باسیاست های خزنده و زیر پوستی انقلاب های مردمی و دینی ملل مسلمان را منحرف کرده و تبدیل به خیزش هایی به نام بهار عربی کردند.

غربی ها و بیشتر از همه انگلیسی‌ها از شکل گیری انقلاب اسلامی خاطره خوشی ندارند، زیرا انقلاب اسلامی و مردمی ملت ایران در سال ۱۹۷۸ میلادی به نفوذ آنها در کشور ایران برای همیشه پایان داد. طبیعی است که روباه پیر استعمار گر تاب و تحمل انقلاب اسلامی دیگری را نداشته باشد. به همین جهت نقش استعماری و شعار قدیمی خود را که تفرقه بینداز و حکومت کن را مجدداً به کار گرفتند.

نقش استعماری انگلیس در کشورهای مسلمان و حمایت از به وجود آمدن اسراییل

تقریباً در تمام سرزمین های اسلامی که مردم علیه حکومت های خود قیام کردند بخاطر وجود حاکمانی بوده است که دست نشانده انگلیسی ها بوده اند.

روباه پیر نه تنها نقش استعماری بزرگی در کشورهای اسلامی داشته و دارد بلکه علاقه شدیدی به تجزیه کشورهای مسلمان دارد.

اولین ضربه سنگین و بزرگی که در در راستای این هدف شوم، انگلیسی ها به جهان اسلام زدند پیدایش و به وجود آوردن رژیم جعلی صهیونیستی بود.

در واقع اگر حمایت‌ها و کمک‌های زیاد بریتانیا به صهیونیست‌ها و یهودیان جهان نبود، الان شاهد رژیمی به نام اسرائیل نبودیم که به راحتی تمامیت ارضی کشوری مسلمان را نقض و سرزمین آن را اشغال کرده است.

اگر اسرائیل امروزه یکی از قوی ترین و مجهزترین ارتش های جهان و نفوذ سیاسی و اقتصاد و کشاورزی قدرتمندی دارد، به دلیل حمایت و کمک های کشورهای غربی مخصوصاً انگلستان است.

شکی نیست که بریتانیا مهمترین نقش را در ایجاد و شکل گیری رژیم صهیونیستی ایفا کرد و این نتیجه حجم وسیع کاری است که جنبش صهیونیستی در این کشور انجام داد. انگلیس بزرگترین قدرت استعماری جهان بود و صهیونیست‌ها مهم‌ترین سرمایه گذاران آن بودند، ثروتمندان یهودی انگلیسی تباری که در سایه نفوذ سیاسی و مالی خود توانستند بریتانیا را در پیشبرد پدیده صهیونیزم یاری دهند کم نبوده اند. موسی منتفیوری که در سالهای (۱۷۸۴ تا ۱۸۸۴) زندگی می کرد و توماس کرامول و الیور کرامول که در قرن هفدهم زندگی می کردند بعضی از این افراد انگلیسی تبار هستند.

نقش انگلیس در حمایت و به وجود آمدن اسرائیل تا حدی پر رنگ و زیاد است که انگلیس بعد از آغاز جنگ جهانی دوم تلاش‌های خود را برای سازماندهی نظامی صهیونیست ها و تسلیح آنها گسترش داد و لشکر یهودیان را تأسیس کرد. پس از اتمام جنگ بین‌الملل دوم به قوای  یهودی صهیونیزم این مجوز را داد که با سلاح وارد سرزمین فلسطین شوند.

در دهه ۱۹۳۰ میلادی نیز برخی از افسران ارتش انگلیس مامور شده بودند که به اعضای سازمان صهیونیستی "هاگانا" آموزش نظامی بدهند تا شیوه‌های مقابله با اعراب را بیاموزند.

نقش استعماری انگلیس در کشورهای مسلمان و حمایت از به وجود آمدن اسراییل

انگلیسی ها همیشه این ادعا را داشتند که در اداره فلسطین بی طرفانه و عادلانه رفتار می‌کنند اما در جنگ جهانی دوم به صورت آشکارا از اهداف استعماری خود پرده برداشتند و در ایام جنگ اجازه دادند تا یهودیان به فلسطین منتقل شوند.

به راستی تاریخ قضاوت خود را در مورد این اقدام شنیع انگلیسی ها انجام داده و می‌دهد، آیندگان خواهند گفت که چگونه انگلیسی‌ها ملت فلسطین را چندین دهه آواره و سرگردان کردند؛ اما امری که مسلم است این است که این شرایط به گونه فعلی و برای همیشه باقی نخواهد ماند و همانطور که خداوند در قرآن کریم وعده داده است فلسطین به دست مردان خدا آزاد خواهد شد.

ارسال نظرات